אם הגעתם למאמר הזה, אתם ככל הנראה בעלי עסקים וגם אם אתם עדיין לא, אז אתם בטח חושבים על לפתוח עסק בקרוב. בישראל של ימינו נפתחים עשרות אלפי עסקים מידי שנה אך מעט מאוד עסקים צולחים את השנה הראשונה ורובם פשוט נסגרים עקב אי עמידה בהוצאות אל מול ההכנסות. במאמר זה אעשה לכם קצת סדר בנוגע למספר עקרונות שכל בעל עסק חייב לדעת על מנת לשמור על קהל לקוחות מרוצה, שכן, המטרה העיקרית היא שלקוחות מרוצים תמיד יחזרו אלינו.
היכרות וחיבור אישי עם הלקוח
חיבור אישי עם הלקוח הוא המקרב הטוב ביותר שכל בעל עסק חייב לדבוק בו, בין אם מדובר בשירות טלפוני ובמיוחד אם מדובר בשירות שהוא פרונטלי(פנים אל פנים). כאשר לקוח מתחבר אליכם באופן אישי ונהנה בקרבתכם הוא תמיד ישמח לחזור אליכם ולקבל מכם שירותים נוספים. ההרגשה הכללית של הלקוח היא חלק גדול וחשוב מהמכירה.
שירות לקוחות הוא שם המשחק
תמיד תדאגו שהלקוח שלכם ירגיש עטוף מכל הכיוונים מבחינת השירות שהוא מקבל, תדאגו להסביר לו על כל מהלך חדש שאתם מבצעים ולעדכן אותו בתהליך ובתוצאות. הוא צריך להרגיש חלק מהתהליך שעליו הוא משלם, ככל שהוא יהיה מעורב, ככה הוא ירגיש שאתם אכן מספקים לו את העבודה שעליה הוא משלם. אותו הדבר גם לגבי מוצרים, תדאגו שהלקוח יבין בדיוק מה הוא רוכש ועל איזה צורך עונה המוצר שהוא רוכש על מנת שיצא מרוצה וירגיש שהוא קנה מוצר בעל ערך רב עבורו.
חשוב מאוד שתהיה ללקוח דרך לפנות אליכם באמצעות הטלפון או ה-What'sapp ולקבל שירות מהיר ואיכותי גם מבלי להגיע אליכם. אני ממליצה לכם מאוד לצרף את העסק שלכם לאינדקסים של בעלי עסקים כמו הסניף המקומי שמאגדים בתוכם את פרטי כל העסקים בישראל וביניהם: מספרי טלפון, שעות פעילות וכתובות על מנת שהלקוח יוכל למצוא אתכם במהירות ברחבי האינטרנט.
פינוקים = לקוחות מרוצים
אם אתם רוצים לגרום ללקוחות שלכם להיות מרוצים ולזכור אתכם, תחשבו על מתנה מקורית שתוכלו לתת להם בעת הקנייה. בין אם מדובר במתנה פיזית, הנחה כלשהי או אפילו צבירת נקודות בתור חברי מועדון שתגרום ללקוחות שלכם לחזור דווקא אליכם בפעם הבאה.
לסיכום, תמיד תזכרו שלקוחות מרוצים הם המנוע האמיתי שיניע את העסק שלכם, ככל שתצברו קהל לקוחות מרוצים שיחזרו אליכם בכל פעם מחדש, ככה תוכלו להיות רגועים יותר ותהיו בידיעה שתמיד יהיו מי שיחזרו אליכם ליהנות מהשירותים והמוצרים שלכם כל פעם מחדש. אין צורך לרדוף כל הזמן אחרי לקוחות חדשים, עדיף לשמר את הקיימים.